0

PERGI MU DIRINDUI.. :(

Cepatnya masa berlalu..lagi 3 hari dah nak raya.pejam celik pejam celik dah 26 ramadhan dah p0n.. (#sebaiknya 10 hari terakhir nie byk2kan mempertingkatkan amalan di bulan yg penuh barakah nie)rasa mcm baru semlm ja kita mula berp0sa (*sbbnya aku cuti p0sa awal..hehe!!!..nen0!!nen0!!)..minggu2 akhir ramadhan nie biasa la 0rang pakat2 sibuk buat persiapan menyambut lebaran.masa nie la orang berpusu2 pakat beli baju raya bagai TERMASUK la aku hehehe!!..sejak ada anak nih baju ibu abah lepas ke belakang.yang penting anak ada baju raya.

nie baju raya kami untuk taun nie..hehehe..
tumpang iklan sat!!! :)

~ baju yg dah siap dijahit ~

tema kaler taun nie BIRU NILA..memula cari baju melayu abahnya dapat kaler mcm nie kami p0n terpaksa la beli kain pasang sama kaler mcm nie jugak.en s0mi aku nie dia cerewet ckt bab kaler2 baju nie.dia suka kaler yg lembut2.mcm biru lembut,kuning lembut,yg xterang la senang crita.aku plak suka kaler terang2..hehehe!!!..disebabkan kain nie kosong so aku pi try jahit sulam dkt baju.emmm blh la tu..drpada kosong ja..


~ baju baru balik dari kedai dobi ~

en somi hantar semua baju nie ke kedai d0bi..huh!!..senang keja ibu klu gini hehehe!!..



~ baju aku yg siap didobi~


~ sekali baju anak di hantar dobinya hihi!!.. ~

suar melayu anak ja xdan nak pi htr dobi sebab suar dia baru siap dijahit..xpa ibu basuh sendiri ja la hehe!!..



~ baju en s0mi ~




taun nie baju raya aku mengalah anak la plak..hihi!!.. 3 pasang.sepasang lg baru siap.ala kira adil la tu..en somi dgn anak suar jean la bagai..AKU???? cuma baju kurung ja :)


kenangan bersamamu sentiasa terpahat disanubari.. :'(

Dalam sibuk2 kita nak menyambut lebaran jgn dilupa pada yg tiada..tetiba teringat dkt arwah tok..sob!!sob!!... :'(
Pada 17 ramadhan baru2 nie tok aku telah meninggalkan kami semua buat selamanya..
AL-FATIHAH..buat arwah.sem0ga roh mu sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan hambaNYA yg s0leh..kehilanganmu mengejutkan seluruh ahli keluarga akibat dirempuh kereta ketika balik dari s0lat tarawih..sekelip mata kau tinggalkan kami..pada mlm kejadian arwah baru balik dari s0lat tarawih.arwah jalan tepi jalan mcm biasa tetiba ada sebuah keta kancil datang terus rempuh arwah.info dari org ckp2, pemandu keta tu nak mengelak dari budak tp org ckp xda budak p0n time tu..wallahualam...masa tu abah aku ada lg di masjid dan xtau arwah tok dlm perjalanan balik ke umah.abah aku ckp bunyi kuat sgt masa excident tu.abah aku ingatkan org terlanggar kambing atau lembu sbb kwsn kg lembu suka lepak2 tepi jln.. sekali pi tgk rupa2nya tok aku yg excident..terus htr ke h0spital.arwah meninggal dekat hospital..innalilah...

mujur mlm kejadian tu aku tergerak hati nak baca msg dari adikku..kami dah pakat nak masuk tid0 dah.sekali aku baca msg tu aku mcm xpercaya.aku ckp dkt en s0mi.en s0mi suruh siap2 tgh mlm tu jugak kami bert0lak balik kg..kul 3 pagi baru sampai kg.jenazah masih di hospital..mak abah aku sedih sampaikan xblh nak ckp apa dah..aku tep0n p0n dgr suara menangis ja.

macam xpercaya ja arwah dah xda..masih terdengar suara batuk2 dia,suara dia,gelagat dia..sesungguhnya ALLAH lebih menyayangimu..


AL-FATIHAH




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU

USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers
Back to Top