0

4 CARA SEORANG IBU MENGHADAPI KEPERITAN DUGAAN HIDUP




(1) Kehidupan perlu diteruskan- Apabila sehingga tiada lagi titisan airmata yang mampu dikeluarkan, beliau terfikir adakah ini bermakna pengakhiran untuk hidup beliau juga? Pasti tidak, kerana beliau tahu walau bagaimana sukar sesuatu dugaan itu, hidup perlu diteruskan. Seseorang tidak akan berjaya untuk menghadapi sesuatu dugaan selagi mereka sendiri tidak berusaha untuk cuba menghadapinya.

(2) Jangan biarkan emosi terus mengawal diri anda- Sekiranya seseorang terlalu sedih atau selalu mengingatkan tentang kesukaran dugaan hidup yang dialami, ia pasti akan lebih menyukarkan. Anda perlu mencari jalan untuk keluar daripada zon tersebut. Jangan sesekali biarkan diri anda terus dikawal oleh emosi.

(3) Inilah kehidupan- Anda perlu tahu bahawa setiap manusia didunia ini mempunyai dugaan hidup yang tersendiri. Sekiranya anda merasakan apa yang dilalui adalah amat sukar, anda juga perlu ingat bahawa ada manusia lain yang sebenarnya menghadapi dugaan yang lebih sukar berbanding diri anda. Kerana dugaan itulah sebenarnya membawa makna kehidupan untuk seseorang.

(4) Ketentuan tuhan- Anda perlu tahu bahawa segala baik atau buruk yang berlaku pada diri anda semua datang dariNYA. Anda tidak ada daya sedikit pun untuk mengubahnya. Sekiranya anda percaya dan berpegang teguh terhadap konsep ini, pasti segala dugaan hidup yang anda alami dapat diharungi dengan lebih tabah. Setiap perkara yang berlaku pasti ada makna disebaliknya

0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU



USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers

Back to Top