0

SAMBAL TERUNG PIPIT

TERUNG PIPIT???? ala terung yg kecik2 tuh..hehe...sedap terung nih.selalu mak aku buat sambal atau rebus buat ulam *rindu masakan mak di kg huhu!!... :(  terung nie byk di tepi2 pagar dkt penyidai umah aku di kg (*lani xtau la ada xlg.xperasan plak).mak aku selalu buat sambal bubuh ikan bilis.sedap!!..apap0n masakan mak kita la yg paling sedap sbb mak kita masak dgn penuh kasih sayang.Di situ la ALLAH bg ganjaran dari air tangan seorang ibu.sejauh manap0n kita berlari,setinggi manap0n kita mendaki yg pasti masakan mak kita la dirindui selalu kan :) mak aku masak simple2 ja tp mmg sedap hehe!!..


credit : go0gle


semalam singah pasar mlm dgn en s0mi terjumpa terung nie.tengahari nie aku try buat sambal terung nie mcm yg mak aku buat ;) ... orang tu jual sepiring rm1.00..



terubat juga rinduku pada masakan mak aku tp xla sesedap yg mak aku buat hehe...tp boleh la setakat nak mkn sendiri.selain sambal terung nie ada 1 lg masakan mak aku yg aku suka adalah KERABU BUAH BEKA!!.. perhhh!!! memang terBAEK lah...letak kerang ckt,tauge lg apa ntah aku dah xingat hehe!!...

sat aku tunjuk gambar buah tu...aku pinjam sat dekat p0kcik g0ogle noh..hihi!!...

 
credit : g0ogle
buah beka

kalau buah nie mak aku buat kerabu daunnya pulak mak aku buat ulam..rasanya??? YA ALLAH pahit berdengung huhu!!...tp lama2 mkn jadi lemak2 plak *tapi pahit tu masih ada la hehe... mak aku layur2 atas api seketika baru buat ulam.mak aku cakap ulam pahit2 tu la ubat paling mujarat hehe!!..tp xtahan beb!!! hahaha...hampa try la rasa tgk cmna :)



credit : google
contoh kerabu beka

sedap kerabu nie..klu aku ratah mkn cmtu ja.selain tauge,kerang, campur perut lembu p0n sedap jugak tp aku xmkn perut lembu..jgn tanya pasal apa aku xmkn perut lembu??? sbbnya aku p0n xtau hehe!!...ada dlm lipatan sejarah aku :) ..sejak tu kot aku xmkn perut lembu.ntah la tp yg pasti aku mmg xmkn perut lembu.c0npius..conpius.. (*_^)







Amyzan afiq



0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU

USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers
Back to Top