0

akhirnyaaa.. tumbuh jugak!!!

POKOK ROSELLE???..emmm dulu aku penah dgr tentang pokok roselle nie.tapi memandangkan aku nie pesen xmbik tau bab2 pokok2 nie tu yg xbapa kenal sgt dgn pokok nie.aku rasa mcm penah rasa jus roselle nie tp xingat dah bila..emmm..xblh pikiaq dah otak beku..tihtih..
 
ihsan pokcik google
 
DAN nak dijadikan cerita, 2minggu lepas aku balik kg..masa dkt umah mertua aku tengok MIL aku makan roti sapu jem.aku ingatkan jem strawberi alih2 MIL aku ckp "tie,nak cuba x jem roselle yg mak buat.." hah!!..bia bet0l..aku p0n try.huh!!..sedap jugak jem nie.aku p0n tnya mcmana mak buat jem nie.MIL aku p0n ckp cara2 nak buat jem nie.pastu baru MIL aku ckp dia ada tanam p0kok nie dkt tepi umah..eh2!!..mcmana si menantu nie xboleh perasan pasal pokok tu..hehehe...masa nak balik sini (*lumut..my home) MIL aku suruh bawak balik ckt jem dgn jus roselle tu.dia ckp nnti kita buat lagi(*sbb MIL aku p0n baru je try buat jus tu hihi..)
pastu MIL aku bagi anak benih dkt aku ckt balik tanam..(*nak hidup ke tuu???) hihihi..
 
jem dgn jus roselle..jem p0n dah tinggal ckt daa..anak aku suka mkn roti sapu jem nie.
 
benih???hehehe...bukan nak ckp la tapi mmg nak ckp jugak la..aku xpenah tanam pokok.pokok bunga dlm pasu luar umah aku nih semuanya en somiku tercinta yg tanam..salah satu minat dia ialah menanam pokok.semua spesis pokok dia suka tanam.tempat kerja dia (dep0t peluru tldm) tuh dia siap tanam bendi,serai segala mcm ada hehe...aku yg p0mpuan nie xminat ke arah tu dia pulak yg terbalik hehehe...kalau dkt umah dia suka menanam pokok bunga.dia beli pasu dia beli benih/ambik anak pokok,dia cari tanah,dia la tanam dan dia la yg siram hari2..aku???hihihi..klu aku teringat baru aku siram.ish!!! aku rasa kalau la aku duduk umah taman or umah kg habis keliling umah dia menanam rasanya.nie umah atas langit alamatnya tanam dlm pasu la nmpk gayanya..
 
 

 
DAN selama 30thn aku hidup di bumi ALLAH TAALA nie,nie la pertama kali aku try tanam pokok roselle sendiri hehehe... memula xyakin jugak sbb org ckp kalau tangan panas nie tanam pokok x hidup.ye ke?? b0leh diterima pakai ka alasan tuh..emmm...pastu en s0miku ckp "alaa..ibu tanam ja.kalau kita jaga dia dgn elok,siram air bagi kena matahari insyaallah hidup la dia".. selang 2 3 hari eh2!!.. kuar anak pokok la..huhuhu!!.. mel0mpat girang aku hahaha...


 
huh!! gila sawan dah aku nih tgk pokok nie mula tumbuk..kihkih!!..tapi yang jadik masalahnya pasu tuh kecik sangat..muat ka bila pokok tu membesar nanti...emmmmmm....

0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU



USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers

Back to Top