0

BERKELAH DI LATA LADANG ALAPAR


semalam public holiday org pakat cuti..en s0mi ckp kwn2 dia ajak pi berkelah di lata dekat beruas. awal2 pg aku dah start masak lauk ckt.aku buat gulai pisang dgn kacang buncis g0reng kicap ja.ckp last minute nie la mslhnya..masak p0n dah jd bidan terjun ja la hehe!!!..ingatkan dekat lata tu rupanya jauh jugak la.dekat batu hampar dah la.bwh ckt dari pantai remis daaa..hehe!!..aku xpenah pi situ.


sampai ja dekat lata tu pakat2 mkn bihun yg fiza g0reng.sedap bihun dia..anak aku pulun mkn hehe!!..


yang nie pulak geng bakar ayam..sampai ja tempat tu pakat2 buat unggun api nak bakar ayam..berasap2 pakat dok kipas sbb nak bg jd bara api hahaha!!!...


hah!!..kipas jgn xkipas hehehe!!...


ayam bakar yg hampir masak...


# syg ibu merenung jauh nmpk..ke xsabar nak mandi??hehe.. #

anak aku smpai ja tempat tu terus ckp "abah,abah afiq nak mandi"..amboi pantang nmpk air.anak dgn abah sama ja hantu air..


nie la keja budak cen0net nie..keja merayau ja.sampai pacat mula singgah di kaki dia.seminit dok xdiam.ada saja dia nak cari benda.


nie ayam yg separuh dah masak..geng2 makcik2 nie tukang ratah sementara menunggu ayam yg lain masak.sedap jugak ayam nie..pandai as perap ye..hehe!!..


bila perut dah kenyang mula la geng nie terjun dlm sungai tu hehe!!..mandi xhengat d0nia dah haha!!..


sesi menyejukkan badan bermula (>_<)



huh!! paling suka klu bab main air nie..mengigil badan tahan sejuk tuu p0n xmau naik lg..afiq..afiq..



abah ajar afiq berenang dan tahan nafas dlm air..ish!!! klu ibu takut lemas sbb ibu nie penakut air hahaha!!..



bestnya tgk afiq n abah mandi..ibu xbawak baju salin.xpa la ibu jd jurugambar dah la hehe!!..

mandi punya la lama..sampai mengigil dah si afiq tu.bila nak naik ja afiq menjerit2 xmau naik.nak mandi lg.aduhhh...jenuh pujuk.


buat muka bila ajak naik..menjerit melalak2 ajak mandi lg.sian abah jenuh melayan hahaha!!!..


dah naik tu pakat2 salin baju kemas2 barang semua..mula bertolak balik.kali nie kami balik ikut jalan pantai remis.cepat ckt..masa mai tu kami lalu ikut jalan beruas..

dlm perjalanan balik afiq tid0 lena hehe!!..letih sgt la tu main air.sampai umah usung dia naik p0n xsedar dah.selalu kalau angkat dia mesti bgn..


anak aku tido,aku b0ring aku 0n9 FB..tetiba aku rasa pening2.aku tgk meja lapt0p aku nie berg0yang.aku p0n heran.aku pening ke??? aku pi tgk dekat tingkap,tingkap aku bergetar..kuat dan lama plak tu.terus set di minda aku nie GEMPA BUMI!!.. aku sepantas kilat nmpk anak aku,kalut aku salin baju dan suar (masalahnya time tuh aku pakai suar pendek paras lutut hehe!!!..sempat lg aku ingat nak tutup aurat ye hahaha!!..)..aku dukung anak aku tgh tido lena,aku capai HP aku,d0mpet..aku lari kuar xingat dah nak tutup pintu ka apa.yg penting selamatkan diri..bayangkan aku xsedar aku berlari turun tangga dari tingkat 9..huh!!! sampai bawah berpeluh2 campur mengigil.takut perkara yg x diingini berlaku..nau'zubillah..

dalam byk2 gempa bumi kecil yg aku rasa kali nie yg paling lama dan kuat..aku dok tingkat 9 gegaran tu jelas terasa..masa mengandung afiq dulu penah sekali aku rasa bergegar katil aku..time tu tgh azan subuh.aku bgn duduk tepi katil sementara tggu azan subuh.aku rasa berg0yang2 katil aku.aku tnya en s0mi tp dia diam je.dah hbs gegaran tu baru dia ckp gempa bumi sbb dia xmau bg aku rasa takut..

YA ALLAH KAU SELAMATKANLAH KAMI DARI BALA BENCANAMU..KAU JAUHKANLAH KAMI DARI FITNAH DUNIA..SESUNGGUHNYA KAMI TIDAK LAYAK KE SYURGAMU NAMUN KAMI TIDAK SANGGUP KE NERAGAMU..HANYA ENGKAULAH TUHAN YG MAHA MENGETAHUI SEGALANYA DAN MAHA PENGAMPUN SEGALA DOSA-DOSA KAMI..       ~ ibu afiq ~

























0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU

USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers
Back to Top