0

PUDING JAGUNG

Huh!! hari nie mengantok bet0l..mcm semlm xtido plak hehe!!..tp mmg aku mgant0k sgt hr nie.xtau pasal apa.nak kata letih buat keja ka apa x jugak.biasa jaa..es0k balik kg seminggu.ad0iiii... kain baju xkemas lg nih!!..esok en hubby cuti seminggu sebelum dia start kursus. 16 hb april nie dia dah start kursus..emmm takut time dia kursus nnti xsempat plak nak balik kg.m0od malas mengemas mai dahhhh...lai lai lai...

 

 
 
 
emmm..hari nie alhamdulillah xhujan.kering la jugak kain baju aku yg melambak dlm mesin basuh aku smlm tuh.klu hujan naya aku hari nie.smlm aku plak terLEBIH rajin pi rendam suma cadar tilam,sarung bantal..lega aku sempat jugak kering kain2 tu..
 
 
 
# puding jagung #

 

 
hari nie en hubby duty so aku xtau nak buat apa.aku try plak buat PUDING JAGUNG.resepi nie aku copypaste dari myresepi  http://www.myresipi.com/top/detail/7186 ..tgk cam sedap ja aku p0n try la buat.kebetulan aku ada acuan puding jagung nie hehe!!!...nak tau kat mana aku dapat acuan nie??? kebetulan hari tu aku pi public bank nak bayar ansuran keta.tepi public bank tu ada kedai BARANGAN KEK.aku try masuk kedai tu.mcm2 ada.sekali tuh aku terpandang benda alah nie..padahal aku xtau nak buat apa dgn acuan nie hehe!!!..pakai beli ja.
 
 
 
 

 
 
# acuan bentuk jagung #
 
emmm xrugi beli acuan nie.boleh jugak buat puding jagung hehe!!...
 
di bawah nie resepinye..
 
PUDING JAGUNG


1 cawan tepung kastard             

1 cawan pati santan ( aku letak susu cair hehe!!...

3 cawan air             

3 - 4 senduk kecil gula (kurang atau tambah mengikut kemanisan masing2)


1 tin jagung manis


 
 

Cara-cara

  1. satukan kesemua bahan. kacau sebati supaya tepung tidak berketul-ketul.
  2. masukkan ke dalam periuk, masak di atas api sederhana. kacau sentiasa hingga adunan likat dan berkilat.
  3. tuang adunan yang masih panas ke dalam loyang dan biarkan sejuk seketika. simpan di dalam peti sejuk.

 

 
 
# tepung kastart #
 
 

 
 
# aku blender ckt jagung manis tu #
 
 

 
 
# aku letak ckt adunan agar2 hijau #
 
kunun2 nak nmpk mcm kulit jagung tu aku buatkan agar2 pewarna hijau ckt hehe!!...
 
 
 
SELAMAT MENCUBA!!!!
 
 
 
 
 
 

0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU



USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers

Back to Top