0

HOMEMADE PIZZA...

Pg td belek2 dlm petiais tgk ada cheese n sosej..tgh pikir nak buat apa dgn cheese nie.baru teringat aku ada resepi pizza..so terus set dlm kepala nak try wat pizza la menyer0k pg nie (sarapan..kg aku panggil MENYEROK or SEROK hahaha!!..)tp pizza aku nie xla sesedap cm pizza hut tuh!!..hehe...tp sedap la jugak bg tekak aku nih..hahaha!!...



# pizza ditabur cheese yg dihiris  #

topping plak aku letak sardin je sbb xda ayam.aku letak sosej dihiris nipis,sos t0mat0 dan sos cili pastu cheese..aku xda mozarella cheese so aku letak ja slice cheese tu.janji ada cheese..aku nie gila tgk cheese.penuh aku letak atas pizza tu hahaha!!...


# topping pizza yg belum dimasak #

resepi pizza nie aku ambik dekat sini


aku tgk mcm senang ja resepinya..tqvm la kpd tuan punya resepi nie..hehe!!..

Bahan-bahan ( saiz L )

  • Tepung gandum 175gm
  • Yis kering 1 sudu besar
  • minyak 1 sudu besar
  • secubit garam, air
  • mozarella cheese, sos pizza/sos tomato/sos cili
  • topping kesukaan (tuna, cendawan, ayam, sausage, bawang dll)

Cara-cara

  1. Campurkan semua bahan bersama air dan uli semua bahan sehingga lembut. (sukatan air bergantung agar doh tidak melekat pada tangan dan bekas)
  2. Letak kertas minyak ke atas dulang bakar dan leperkan doh di atas dulang menggunakan tangan. Biarkan sehingga doh naik sekali ganda. Tekan2 dengan garfu supaya angin keluar.
  3. Photo-0001
    Sapukan sos pizza di tengah2 atau campuran sos tomato dan sos cili. Letakkan topping apa2 yang disukai. Akhir sekali taburkan mozarella cheese.
  4. Bakar di dalam oven yang telah dipanaskan dahulu pada suhu 180C selama 22minit.



# masih dlm oven #


# cheese yg hampir melimpah #



# pizza yg siap dimasak #



# pizza yg tunggu masa nak di nggaaappppp!!!.. #









0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU



USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers

Back to Top