2

DEMAM CAMPAK / MEASLES

Huh!!! minggu yg penuh dgn dugaan..tapi aku hadapinya dgn penuh kesabaran sebagai seorang isteri dan seorang ibu..apa yg ALLAH bg tu ada hikmat disebaliknya..nie baru sedikit ALLAH bg ujian dkt aku nih..tanda kasih dan sygnya DIA kepada hambaNYA yg lemah ini.. (^_^)

2 3 nie en s0mi dgn anak aku demam..memula en s0mi yg demam dulu pastu baru anak aku.mlm sebelum tu en s0mi dah ckp dkt aku dia rasa mcm xsedap badan..mesti nak demam nih..en somi aku nie jenis SUSAH DEMAM.sekali dia demammm...hah!! ambik..merah mata2 hehe..badan panas mcm dlm 0ven hikhik!!...sian aku tgk.mlm tuh aku basahkan kepala BELIAU..sekali basahkan cepat je kering.tanda badannya panas sgt la tuh..aku pikir nak bawak pi h0spital ja tp dia xmau pi..katanya dah mkn ubat nanti kebah la tue.mlm tu aku tid0 xlena.asyik terjaga teringat en s0mi yg tgh demam tue.sekali terjaga aku pegang dahi dia.rasakan suhu badan dia dah turun atau belum..



# tgh berbungkus dgn comf0ter..tgh mlm cam gini anak aku masih teman abah dia sambil layan kat0n kegemaran dia hehehe!!...

2 hari jugak la si abahnya demam..muka sebam je..layu je..alala ciannya huhu!!.. xpa sesekali ALLAH bg kita sakit tanda DIA mengingati kita la tue..tp kita masihkah ingat padaNYA???
aku pulak pantang klu orang sakit nie.aku jenis cepat panik.pikir yg bukan2..aku sanggup xtid0 mlm p0n xpa..

Abah dah ok si anak pulak badan suam2..aku dah agak dah nie mesti nak demam.berjangkit dari abah dia pulak ish2!!..mlm tu kami laki bini berjaga tgk si afiq..bg mkn ubat xturun2 jugak panasnya..basahkan kepala p0n xmenjadi jugak..alih2 pukul 4 pg aku rendam dia bg mandi dlm besen.dia apalagiiii..demam ka xdemam ka mmg jenis HANTU AIR!!..hehe..main air punya la ser0n0k..alih2 demam hilang mcm tu je..afiq2.. 2 beranak nie klu bab main air depa mmg n0 1..ibu penakut air..ibu klu demam xmandi p0n xpa hehehe!!..sejukkkkk!!!...



nie dah baik dari demam ajak ibu berlari2 dgn dia..mujur ibu kurus.kalau ibu kedemp0l alamatnya semput la ibu hehe..
berlari main b0la dgn kwn dia sampai berpeluh2...



adoihaiii...dah berpeluh2 main malam tu dia xb0leh nak tid0 pulak..ckp "ibu..ibu..nak kipas.." padahal dah pasang kipas.xmau pakai baju.tinggal pakai pampers ja..rupanya dia miang badan.keesokan harinya,lepas sudah ja mandi dia aku nak pakaikan baju dia tetiba nampak bintik2 merah penuh di perut..ish!!..aku dah pikir lain mcm dah nie..takut denggi ja.takut jugak walaup0n kami mmg tid0 dlm kelambu ( * dari dulu sampai sekarang kami mmg tid0 dlm kelambu sbb aku xsuka pasang ubat nyamuk sbb baunya yg membuatkan aku jd pening hehe...)




aku tel mak mertua dan mak aku cakap anak aku kena campak / sekam..mak aku ckp sapu bedak sejuk dulu..



pi h0spital dapat ubat sapu nih..




huh!!..apalagi ibu sental habis 1 badan hehe...



sakit xsakit sama ja anak ibu nie..yg penting gaya mesti mau ada walaup0n xberbaju hahaha!!!...


hari nie alhamdulilah..setakat nie berunsur pulih walaup0n ada lagi bintik2 merah tu cikit..tid0 p0n lena.sem0ga anak ibu cepat sembuh dan sihat mcm selalu..abah dan ibu sentiasa tekankan bab kebersihan diri..ingat!!! KEBERSIHAN DIRI LAMBANG KESIHATAN KITA...


* ibu afiq *

    Amyzan afiq



2 ulasan:

armouris berkata...

terjumpa info ni, pasal demam campak… sharing is caring :) - Demam Campak Berjangkit

ibu afiq berkata...

tq armouris =)

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU

USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers
Back to Top