0

Blended Orange Cake

sejuknya malam nie..ptg td hujan turun lebat bet0l.habis banjir dekat belakang dapur aku.tempias hujan pnya pasal.anak aku cukup suka sbb b0leh tlg ibu dia m0p lantai sambil main air..hehe!! ptg tadi aku merajinkan diri try buat kek yg paling senang dan mudah bg aku..yg pasti paling SEDAP!!... hahaha!!..resepi nie aku ambil disini http://www.myresipi.com/top/detail/13746


~ kek yg dah siap dibakar ~




~ dah tinggal separuh hahaha!! ~



~ buah 0ren yg diparut kulitnya ~

kulitnya aku racik2 halus pastu aku masukkan dlm adunan kek tu..baru terasa orennya :D..

dibawah nie resepinya :

Bahan-bahan ( loyang 9 inc )

  • 1 bji buah limau
  • 1 cawan minyak
  • 2 cawan gula halus ( aku letak 1cwn je..takut manis sgt.bg aku cukup la sekadar manis2 buah :D )
  • 3 biji telur
  • 2 cawan tepung gandum*
  • 1 sb baking powder* ( *diayak bersama )

Cara-cara

  1. Blended_orange_cake_001
    Cuci buah limau,potong dan buang biji dan urat putih di tengah2.Potong lagi buah limau kecil2 bersama kulitnya sekali.Masukkan kedalam blender bersama,minyak,gula dan telur dan kisar hingga halus.
  2. Blended_orange_cake_002
    Tuang bahan yang dikisar kedalam mangkuk dan masukkan campuran tepung sedikit2 sambil dikacau sebati.
  3. Tuangkan adunan kedalam loyang yg beralas dan gris.
  4. Blended_orange_cake_004
    Bakar pd suhu 170C selama 40 min hingga 1 jam atau hingga masak.

petang td mkn lemang dgn kek oren nie..tima kasih ibu dhiha sbb bagi lemang dgn sambal sekali..hehe!!..wahhh!! lama dah xmkn lemang.klu nak mkn p0n kena tunggu raya la alamatnya.




~ kek oren dan lemang ~

0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU



USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers

Back to Top