0

sepetang bersama kek pisang emmm...

0n ja fb ada ja yg xsedap didengar dan dilihat..emm..cuba la daripada mengutuk dan mengata org lebih baik berISTIGHFAR byk2..kan dpt pahala tuh!! semasa hidup nie lebih baik buat kebajikan daripada mengeji org.kdg2 aku sendiri p0n xphm.bagus menyampaikan sesuatu tp biar la yg baik2 saja.


~ mcm2 perangai org nih!!! ~


emmm...daripada pening2 kepala memikir BENDA YG XMENDATANGKAN FAEDAH nie lebih baik aku dgn cara aku.yg pasti aku xkacau hid0p org hehe!!..apap0n aku tetap bersyukur dgn apa yg aku ada sekarang.


~ pisang ~

aik!!! tetiba ada gambar pisang plak..hikhik!!! sebenarnya aku nak buat kek pisang.pisang nie ibu dhiha yg bg hr tu.tgk ada lg 2 3 biji.sebelum pisang tu terlebih masak lebih baik aku wat kek pisang hehe!!..




memula pikir cadangnya nak buat puding jagung.sekali tgk pisang terus xjadi buat puding jagung.kek pisang masuk nie dah 2 kali aku buat.sedap jugak tp aku dah xingat resepi nie aku copy&paste dekat mana.dah lama.lupa daaa!!...


resepi KEK PISANG

BAHANNYA :

2 CWN TEPUNG GANDUM
1 CWN GULA
1/2 CWN MINYAK MASAK
1/2 CWN SUSU SEGAR
4 BIJI PISANG
3 BIJI TELOR
1 SUDU KECIL BAKING POWDER
1/2 SUDU KECIL SODA BIKARBONAT
SECUBIT GARAM
ESEN VANILA

CARANYA :

  1. AYAK TEPUNG , SODA DAN BAKING POWDER
  2. LENYEK PISANG DAN GARAM
  3. PUKUL TELOR DAN GULA SEHINGGA KEMBANG
  4. MASUKKAN PISANG , MINYAK DAN SUSU CAIR
  5. KACAU ADUNAN TADI DAN MASUKKAN TEPUNG.KACAU RATA.
  6. BAKAR SUHU 170'C SELAMA SEJAM/60MINIT



~ pisang yg telah dilenyek ~


setelah penat bertukus lumus membak0 apa suma akhirnya siap jugak kek aku hihihi!!..
jemput mkn ye (>_^)...




~ kek yg dah siap dip0t0ng ~

0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom cuba resepi di bawah...sedap!!!! hampa mesti suka punya laa..hehe..

USIA PUTERA KESAYANGANKU

USIA PERKAHWINANKU

Daisypath Anniversary tickers
Back to Top